Сектор "Дистанционно обучение"
д-р инж. Симеон Венциславов Арнаудов | |
---|---|
Дата и място на раждане | 23.01.1980 г., гр. София |
Езици | английски, корейски |
Професионално развитие | |
от 2023 – до сега | Началник сектор „Дистанционно обучение“ |
2020 – 2021 | главен експерт в дирекция "Икономика и общинска собственост", община Троян, обл. Ловеч |
2012 - 2028 | Researcher and PhD fellow at Seoul National University, Republic of Korea |
2011 – 2012 | главен експерт, дирекция "Информационни технологии", Министерство на образованието и науката |
2010 – 2011 | държавен експерт, Изпълнителна агенция "Електронни, съобщителни и информационни мрежи", днес първоприемник е Министерство на електронно управление |
2008 – 2008 | Researcher at ETRI, Republic of Korea |
2004 – 2009 | от младши експерт до главен експерт в "Агенция за развитие на съобщенията и информационните и комуникационни технологии", преименувана на Държавна агенция за "Информационни технологии и съобщения", и днес първоприемник е Министерство на електронно управление |
Участие в проекти | |
2023 | Организатор на научна конференция по проект на UNESCO, бенефициент Природо научен музей, село Черни Осъм, общ. Троян |
2021 – 2022 | участник в програма BASE "Предприемачество" |
Научни статии публикувани в списания с SCI index | |
December 2018, "Artificial neural network as application for estimating energy dependency trend", Published in: 2018 Advances in Neural Networks and Applications (ANNA), Conference location: Varna, Republic of Bulgaria, Publisher IEEE | |
March 2017, "Technology Implementation Success Model Designed for Educational Organizations", Published in: 2017 International Conference on Platform Technology and Service (PlatCon), Conference location: Busan, Republic of Korea, Publisher IEEE | |
десетки статии и научни доклади публикувани в списания без SCI index, както и много богат опит от участие с начуни доклади в международни конференции | |
Образование | |
2019 – 2020 | Chinese language at Chinese Language Center, National Sun Yat-sen University, Kaohsiung, Taiwan |
2012 – 2018 | PhD fellow at Department of Technology, management, economics and policy, School of Engineering, Seoul National University, Republic of Korea |
2008 – 2009 | Korean language at Korean language school, Deajeon University, Deajeon, Republic of Korea |
2007 – 2009 | Master degree in Management information technologies at Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), Deajeon, Republic of Korea |
1998 – 2003 | Бакалавър и Магистър по "Комуникационна техника и технологии", Магистър "Компютърни системи и технологии", Национален военен университет "Васил Левски", филиал Шумен“ |
Дистанционното обучение е
едно от новите, със съществено
значение, направление в развитието на днешните висши училища и
съчетава в себе си добрите практики в обучението с възможностите на
информационните технологии. Провеждането му създава предпоставки за
ограничаване на факторите време и териториално разположение на
обучаемите и предполага разширяване на спектъра на категориите
обучаващи се. Настоящата стратегия разглежда дистанционното обучение
като обучение с доминиране на онлайн елементи. Тя е създадена с
отчитане на опита, добрите практики и експертните знания на
преподавателите и служителите на ВВВУ и базата на предоставена
информация за най-добрите постижения в областта на водещите световни
университети.
Основната цел на стратегията е да спомогне за по-нататъшното подобряване на качеството на обучение в съчетание с използване на възможностите на съвременните информационни технологии и перспективите за развитието им, при спазване на следните основни принципи:
Основната цел на стратегията е да спомогне за по-нататъшното подобряване на качеството на обучение в съчетание с използване на възможностите на съвременните информационни технологии и перспективите за развитието им, при спазване на следните основни принципи:
- непрекъсната връзка на обучаемите с преподавателите;
- гъвкавост на обучението в отношение на настъпили изменения и развитие на учебната среда;
- интерактивност на процеса на обучение;
- колаборативност;
- мотивация и ангажираност на студентите;
- индивидуализация на учебния процес.
Основна цел в областта на
дистанционното обучение е по-
нататъшното му развитие като интегриран, подобряващ се фактор за
повишаване на качеството на обучение, като за целта се определят
параметрите, насоките и очакванията на базата на конкретни направления
за работа на ръководството на ВВВУ, академичния му състав и
административните му звена.
За постигане на тази цел се предлага в следващия пет годишен
период съсредоточаване на усилията за изпълнение на следните основни
задачи:
- Непрекъснато повишаване на качеството на преподаване в дистанционна форма на обучение, като продължи утвърждаването му като равнопоставено с останалите форми на обучение;
- По-нататъшно развитие на технологичното осигуряване на дистанционната форма на обучение;
- Непрекъснат процес на създаване, поддържане и развитие на учебните материали за дистанционно обучение;
- Развитие на научно обоснован и ефективен модел за реализиране, поддържане и оценка на качеството на дистанционната форма на обучение на студентите;
- Постепенно привеждане на кадровото осигуряване на дистанционната форма на обучение в съответствие с разширяването на обхвата му;
- Развитие на предлаганите електронно образователни услуги, в това число и чрез развитие на преподавателския и обслужващ персонал, подобряване на инфраструктурата и взаимодействието между преподаватели и обучаеми;
- Усъвършенстване на функциониращите и разкриване на нови, перспективни специалности, за да отговори на обществените потребности и интереси на българския и европейския пазар на труда;