Сектор "Дистанционно обучение"

инж. Мариян Василев Апостолов | |
---|---|
Дата и място на раждане | 16.10.1989 г., гр. Търговище |
Езици | английски, немски |
Професионално развитие | |
2020 – до сега | Началник сектор „Дистанционно обучение“ |
2020 – до сега | Contractor „Ingram Micro“ |
2020 - до сега | Application Software Engineer „Netcracker Technology“ |
2019 – 2020 | Software Developer „Codix“ |
2015 – 2019 | Systems Analyst Business App „Ingram Micro“ |
Участие в проекти | |
2019 – до сега | Основател „Авиационна Школа: Първи Стъпки“ |
2016 – до сега | Основен Лектор / Капитан „CoderDojo Bulgaria“ |
2018 | Technical Trainer / Assistant „Software University“ |
Ръководени лекции | |
Подготовка за PPL сертифициране | |
Разработка на игри с JavaScript | |
Разработка на уеб приложения с NodeJs | |
Запознаване с MySQL (база от данни) | |
Първи стъпки в програмирането със C# | |
Първи стъпки в програмирането с JavaScript | |
Първи стъпки в програмирането със Scratch | |
Програмиране с платка Micro:bit | |
Запознаване с HTML5 и CSS3 | |
Образование | |
2015 – 2018 | Професионална квалификация - специалност „Java Web Developer“, Software University |
2014 – 2015 | Професионална квалификация - специалност „Програмист“, InfoStart - Информационно обслужване АД |
2008 – 2014 | ВВВУ „Георги Бенковски“ - специалност „Авиационна техника и технологии“ |
Сертификати | |
2018 | Certificate of Continuing Professional Education - 17th Conference on InfoSec & Data Storage - ISACA Sofia Chapter |
2018 | RPA Developer - UiPath Orchestrator Training - UiPath |
2018 | RPA Development Foundation Training - UiPath |
2017 | MTA: Database Fundamentals - Microsoft |
2016 | MTA: Software Development Fundamentals - Microsoft |
2017 | Angular2 for .NET Developers - Lynda.com |
2017 | AngularJS 1: Building a Data-Driven App - Lynda.com |
2017 | AngularJS 1: Adding Registration to Your Application - Lynda.com |
2017 | CMS Essential Training - Lynda.com |
2016 | C# Design Patterns - Lynda.com |
Дистанционното обучение е
едно от новите, със съществено
значение, направление в развитието на днешните висши училища и
съчетава в себе си добрите практики в обучението с възможностите на
информационните технологии. Провеждането му създава предпоставки за
ограничаване на факторите време и териториално разположение на
обучаемите и предполага разширяване на спектъра на категориите
обучаващи се. Настоящата стратегия разглежда дистанционното обучение
като обучение с доминиране на онлайн елементи. Тя е създадена с
отчитане на опита, добрите практики и експертните знания на
преподавателите и служителите на ВВВУ и базата на предоставена
информация за най-добрите постижения в областта на водещите световни
университети.
Основната цел на стратегията е да спомогне за по-нататъшното подобряване на качеството на обучение в съчетание с използване на възможностите на съвременните информационни технологии и перспективите за развитието им, при спазване на следните основни принципи:
Основната цел на стратегията е да спомогне за по-нататъшното подобряване на качеството на обучение в съчетание с използване на възможностите на съвременните информационни технологии и перспективите за развитието им, при спазване на следните основни принципи:
- непрекъсната връзка на обучаемите с преподавателите;
- гъвкавост на обучението в отношение на настъпили изменения и развитие на учебната среда;
- интерактивност на процеса на обучение;
- колаборативност;
- мотивация и ангажираност на студентите;
- индивидуализация на учебния процес.
Основна цел в областта на
дистанционното обучение е по-
нататъшното му развитие като интегриран, подобряващ се фактор за
повишаване на качеството на обучение, като за целта се определят
параметрите, насоките и очакванията на базата на конкретни направления
за работа на ръководството на ВВВУ, академичния му състав и
административните му звена.
За постигане на тази цел се предлага в следващия пет годишен
период съсредоточаване на усилията за изпълнение на следните основни
задачи:
- Непрекъснато повишаване на качеството на преподаване в дистанционна форма на обучение, като продължи утвърждаването му като равнопоставено с останалите форми на обучение;
- По-нататъшно развитие на технологичното осигуряване на дистанционната форма на обучение;
- Непрекъснат процес на създаване, поддържане и развитие на учебните материали за дистанционно обучение;
- Развитие на научно обоснован и ефективен модел за реализиране, поддържане и оценка на качеството на дистанционната форма на обучение на студентите;
- Постепенно привеждане на кадровото осигуряване на дистанционната форма на обучение в съответствие с разширяването на обхвата му;
- Развитие на предлаганите електронно образователни услуги, в това число и чрез развитие на преподавателския и обслужващ персонал, подобряване на инфраструктурата и взаимодействието между преподаватели и обучаеми;
- Усъвършенстване на функциониращите и разкриване на нови, перспективни специалности, за да отговори на обществените потребности и интереси на българския и европейския пазар на труда;